Kdy to dává smysl dělat SEO?
Máte nové stránky, nebo jste na trhu nové (očekáváte okamžité výsledky)
Dnes vám řekneme, kdy má smysl pustit se do SEO a kdy bychom měli začít s jinými kanály. Ušetříte tolik peněz,ale také energie.
Pokud máte nové stránky a očekávají, že si okamžité výsledky z SEO, musím vás zklamat. V této fázi se budete muset spolehnout na placenou reklamu (PPC, položky komparátory) a teprve potom přesunout část finančních prostředků na SEO. Příchod každé SEO kampaně trvá nějaký čas. V těchto dnech je to měsíce, ale v konkurenčních oblastech to může být také rok nebo rok a půl. Nemůžeš si dovolit čekat, až seo zojde. Takhle se můžeš ztratit.
Máte produkt, který nikdo nehledá
Pokud máte druh produktu, který lidé kupují, ale nehledají přímo, SEO není ten správný kanál pro vás. V tomto případě, placené kanály, jako je PPC reklama a ceny komparátory nepomůže jeden. V takovém případě vám mohou pomoci agregátory položek. Za prvé, jedná se o výrobky, které lidé kupují očima – je to například móda, domácí dekorace a podobně.
Paradoxně se hledá výše uvedený produkt. Nemohl jsem najít produkt, který nehledám 🙂
I když produkt není aktuálně prohledán, neznamená to, že se v budoucnu nemůže změnit. Proto vám doporučuji, abyste během několika let nepřetržitě opakovali analýzy klíčových slov, abyste nám řekli, co a jak lidé na internetu vyhledávají z vašeho segmentu.
Máte ošklivou web
To může být překvapivé, ale stránky nejsou čteny lidmi, ale zobrazeny. Z tohoto důvodu musí být web vytvořen na základě zavedených konvencí. Měli bychom se držet těchto konvencí, protože uživatelé jsou na ně zvyklí, a jakýkoli významný rozdíl může být pro uživatele zmatek a okamžitě opustit web. V takových případech vám například může pomoci mírná aktualizace webu.
Špatná technická realizace webu
Pokud máte technicky neuspokojivé stránky, žádné SEO činnosti nebudou mít smysl. Poměrně často chtějí klienti okamžitě začít s aktivitami a nemají zájem o technickou analýzu webu. Před zahájením práce na SEO musíte nejprve zjistit „diagnózu“, než se můžeme pustit do některých aktivit. S námi postupujeme takto:
- technická analýza místa a náprava nedostatků (většinou provádí programátor, někdy ale i SEO specialista)
- Úpravy a vylepšování webového obsahu (název, meta popisy, názvy, obsah)
- budování zpětných odkazů
Pokud je web velmi špatný, je moudřejší začít vytvářet nové stránky,které budou vytvořeny na základě analýzy od specialisty SEO, takže nic důležitého není zapomenuto.